الأحد، 31 يوليو، 2011

محاكمة مبارك

قديما كان رمضان مبارك في هذا العام اصبح رمضان محاكمة مبارك
النهاردة حلمت بالكلمات دي بصراحة كانوا اكتر من كده بكتير بس دول اللي افتكرتهم
حبيت تشاركوني حلمي ده


محاكمة مبارك



على شاطىء البحرهناك ضحكات متشفية

كانوا بالامس يرسمون هنا احلاما وردية

وسيدة تحمل بين يديها انباء مجدية

عن قتل قلوب وسحقها وطمسها في الهاوية

ونسيت انه ما زال هناك عقول مهدية

يصنعون من الاحلام ثورة وبلادا منجية

ومبارك اليوم باكيا خلف القضبان المُرديّة

يصرخ بصوت مبحوح  ليتني لم اكن انسيا

او انني مت قبل هذا وكنت نسيا منسيا



كل عام وحضراتكم بخير وربنا يعيد الايام بالخير واليمن والبركات ويتقبل صلاتكم وصيامكم وصالح اعمالكم

36 التعليقات:

faroukfahmy58 يقول...

افسحلى ضمة ياسيف وضم اللى هقوله فى حضن احلامك
احلامى طلع عليها الشمس ولقيتها مخفبــــه
مزؤرةفى ضلوعى مبلولة بدم الشهدامغسولــه
رشقوهافى ضهرها بخناجر الغدر منشــــــونه
انا وانتى يااحلامى فى دفاتر المحاكم مهمولـة
فبن عزمك يا مجلس من مبارك ولا انت على بالك
انا صحيت من الحلم والا لسه بحلــلم فى دوارك
اشكر خالص هاتفك فى امسى السعيد اللى هل مع اشراقة هلال رمضان المبجل

faroukfahmy58 يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
ابراهيم رزق يقول...

كل سنة و مصر طيبة
كل سنة و مصر عادلة

كل سنة و انت طيب
رمضان كريم عليك

شهرزاد المصرية يقول...

ربنا يحقق حلمك و حلمنا
و كل سنة و إنت طيب و عائلتك فى خير و سعادة

تحياتى

eng_semsem يقول...

كل سنه وانت طيب
ويارب يكون شهر كله خير لينا ولكل اهل مصر
رمضان كريم

toomy يقول...

كل سنة وحضرتك طيب وبخير يا رب

وانشاء الله الخير كله يحصل في رمضان ده ..

ورمضان كريم

:)

Tarkieb يقول...

كل سنة وانت طيب ويارب يكون مصيره زي صدام في العيد هو كمان

سواح في ملك اللــــــــــــــــــه- يقول...

كل عام وانت بالف خير يادرش

ربنا يجعل جزاءة من نفس عمله

تحيتي

زهرة نيسان يقول...

السلام عليكم ،

رائعة جداً .،

كل عام وأنتم بخير ،

آخر العنقــــــود يقول...

اتمنى ان يتحقق العدل في كل انحاء بلدنا
على اى حد اى كان
كما كنا سابقا في عهد الإسلام

كل سنة وحضرتك طيب

Casper يقول...

كل سنة وانت طيب يا صديقي
ورمضان كريم

موناليزا يقول...

"محاكمة مبارك" هيكون أهم مسلسل هيتعرض فى شهر رمضان وربنا يستر والحلقة الأخير تكون مُرضية للجميع:)

نهنئكم بحلول شهر رمضان المبارك أعاده الله علينا بالخير واليمن والبركات

كريمة سندي يقول...

عقبال باقي الحكام العرب يارب

كل سنة وانت ومصر وأمة محمد كلها بخير

جايدا العزيزي يقول...

لا تعليق على مبارك

ولكنك اجدت العزف مجددا



• رمضان كريم •٠·˙۩•٠·˙۩۩˙·٠• ۩˙·٠•رمضان كريم •٠·˙۩ ٠·˙۩ •٠·˙۩۩˙·٠• ۩˙·٠• رمضان كريم •٠·˙۩•٠·˙۩۩˙·٠• ۩˙·٠•رمضان كريم •٠·˙۩ ٠·˙۩ •٠·˙۩۩˙·٠•

كل سنه وانت دايما بخير

تحياتى

أمال يقول...

ان الله يمهل ولا يهمل.

رمضان مبارك سعيد وكل عام وانت ومصر بالف خير
تقبل الله منا ومنكم صالح الاعمال.

سلامي لك

زينة زيدان يقول...

أكيد أيامنا أكثر بركة من بعد زوال

مبارك

كل عام وانتم جميعا بألف خير

اتمنى ان يأتي رمضان القادم وفلسطين تشاطركم النصر..

لك ولمصر العزيزة كل الود

خواطري مع الحياة يقول...

كل سنه وانت طيب
ويارب يون عليك شهر الخير والبركات
وعلى كل امة محمد اجمعين

تقبل مروري ^__^

Carmen يقول...

كل سنة وانت طيب يادكتور :)

Ramy يقول...

كل سنة و انت طيب

رمضااان كرييييم

(:

دعاء العطار يقول...

كل سنه وانت طيب يادكتور مصطفى ومصر كلها بخير يارب

" يصرخ بصوت مبحوح ليتني لم اكن انسيا

او انني مت قبل هذا وكنت نسيا منسي "

تتوقع انه ممكن يقول كده ... اعتقد ان الندم من مشاعر البشر

وده ......

دمت بخير وربنا يحقق حلمك يارب (: (:

الاحلام يقول...

كل سنه وانتى بكل صحه وسعاده ورمضان كريم
تحياتى الاحــــــــلام

منيرة سوار يقول...

على الوتر ما خطه قلمك اخي مصطفى..
كل عام وانت بالف خير..

شمس النهار يقول...

كل سنة وانت طيب وبخير وصحة وسعادة
ربنا يتقبل منك الصيام والقيام

ان شاء الله خير املي في ربنا كبير

Bent Men ElZaman Da !! يقول...

كل سنه وحضرتك طيب
ويجعل الشهر ده فيه خير لينا كلنا
رمضان كريم :)

amiralcafe يقول...

رمضان كريم عليكم جميعا و ان شاء الله ربنا يسترها معانا
رؤوف

الغاردينيا يقول...

ههههه

هذا حلم مفرح أذن

اسعدك الله دكتور

و اكرمك الله بنيل ثواب هذاالشهر الكريم :)

وكل عام وانت بالف خير

zizi يقول...

ابني الغالي مصطفى ...انت على رأي المثل "جبت التايهة "

وربنا يمهل ولا يهمل ..

وكل سنة وانت والجميع بخير ..

زهرة الضحا يقول...

كل سنه و مصرو أهلها بخير
رمضان كريم علي الكل إنشاء الله

أبو حسام الدين يقول...

سبحان مغير الأحوال..
واسأل الله أن ينصر المظلوم ويهلك الظالم.

رمضان كريم أخي مصطفى وكل عام وأنت بخير.

ايام الضحك والدموع يقول...

السلام عليكم
كل عام وحضرتك بخير وتقبل الله منا ومنكم صالح الاعمال.

مدونة رحلة حياه يقول...

السلام عليكم
كل عام انت بخير صديقى
كل عام ومصر كلها بخير
واسال الله ان يكشف عنا البلاء ويزيح الغمة قريبا وعن كل البلدان
دومت بخير

zizi يقول...

مصطفى الف الف الف مبروك فوزك وان شاء الله عقبال الكتاب الورقي ,..تحياتي

soma يقول...

كل سنه وانت ومصر
بخير وفرح وسرور

موقع زواج يقول...

" يعز ويزل من يشاء "
صدق الله العظيم
شكرا لك

سكن الليل يقول...

كل سنة وانت طيب يا مصطفى

بس مبارك خلك

وبعت بدل وشه الباكي وش بلاستيك

كانه بيتفسح

او بيلعب لعبة تبادل الاماكن لوهلة

بدا مستمتعا جدا بمراقبة وجوه الناس في الناحية الاخرى من القضبان

حتى انني احسسن انه يراقب وجوهنا في البيوت

وبيتهيالي كان ناقص وهو ماشي يقول

ابقوا جيبوني هنا تاني انا اتبسطت كتيييييييير

^________^


ربنا عالظالم والمفتري

اللهم عليك بهم

موقع زواج يقول...

" يعز ويزل من يشاء "
صدق الله العظيم
شكرا لك